باشگاه هواداران ایرانیان
بازدید: 2
کد: 1112
زمان انتشار: چهارشنبه 13 آذر 1398

سامانه فروش B2B و B2C

سامانه فروش B2B و B2C

بازاریابی Business to Business که معمولا با نام بازاریابی B2B شناخته می شود  شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است. تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود.

دلیل اصلی آن که بازاریابی B ۲B  متفاوت است ساده است: شرکت ها شبیه مصرف کنندگان فردی نیستند و زمانی که تصمیم به خرید می‌گیرند، رفتار متفاوت دارند .

خریداران، بیشتر پاسخگو و منطقی هستند . ما به عنوان مصرف کننده های فردی، همه توانایی مان را برای خرید چیزهایی که می‌خواهیم اما به شدت نیاز نداریم، میشناسیم. اما در یک زمینه تجاری، ما پول خودمان را صرف نمی کنیم؛ ما نسبت به دیگران به درستی پاسخگو هستیم و نیاز است که  تصمیم گیری های خرید را برای همکاران و به طور کلی برای سازمان توضیح دهیم.

استراتژی بازاریابی b2b چیست؟

موفقیت در بازاریابی B2B از پخش تبلیغاتی یک محصول از رادیو یا تلویزیون بدست نمی آید بلکه موفقیت در بازاریابی   B2B از تعبیه شرکت در بخش صنعت و قرارگرفتن محصول به عنوان جزء اصلی  تجارت بدست می آید .

برای پیشرفت در این تجارت رعایت موارد زیر اهمیت بسزایی دارد :

  • میزبانی وبینارهای اطلاعاتی(webinars)
  • راه اندازی غرفه  صنعت در نمایشگاه های تجاری محبوب و مشهور
  • ارسال خبرنامه ایمیل به عنوان یک کارشناس صنعت و اطلاع رسانی ازموقعیت شرکت
  • حضور فعال و تعاملی در رسانه های اجتماعی
  • حضور در رویدادهای شبکه صنعت و ایجاد روابط  خوب با خریداران

معاملهٔ «بنگاه به مشتری» (Business to Cunsumer) یا B2Cمعامله‌ای است که مستقیماً بین بنگاه و مصرف‌‌کنندهٔ نهایی کالا یا خدمات صورت ‌می‌گیرد. مثل فروش اجناس در یک فروشگاه معمولی، یا ارائه خدمات در یک آرایشگاه‌، باشگاه‌ ورزشی یا سالن سینما.

تجارت الکترونیک B2C ابتدایی‌ترین روش تجارت الکترونیک و دومین روش مدل از جهت استفاده در میان روش‌های تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیک B2C فروش محصولات به‌صورت آنلاین می باشد. در فروشگاه‌های مجازی تولیدکنندگان و خرده فروشان، محصولات و خدمات  خود را بدون واسطه به مصرف کننده می فروشند .

منشا این مدل از تجارت الکترونیک را می‌توان خرده فروشی‌های الکترونیکی دانست و متداول­ترین مدل­های تجارت الکترونیک B2C شرکت‌ها و وب سایت­های خرده فروشی الکترونیکی هستند. معاملات خرده فروشی­های اینترنتی بخش مهمی از تجارت را به مشتری ایفا می کنند. این نوع تجارت هزینه­ ی معاملات را به خصوص هزینه هایی که مشتریان صرف گشتن کالا و خدمات می کنند کاهش می دهد .

تجارت الکترونیک B2C مزایای بسیاری را برای فروشندگان و خریداران دارد. فروشندگان با استفاده از این نوع تجارت الکترونیک می توانند محصولات خود را علاوه بر فروشگاه خود به طور مجازی از طریق وب سایت خود در اختیار کاربران قرار دهند که این موضوع باعث فروش بیشتر محصولات آنها می شوند و خریداران هم می توانند اطلاعات مربوط به چند محصول را داشته باشد و آنها را به راحتی با هم مقایسه کنند.

آدرس منبع: http://www.allart.ir/
آخرین بروزرسانی: چهارشنبه 13 آذر 1398 9:21:22
 گروه پشتیبانی سامانه های 6234